25 май 2012

One click Lightroom processing

Скоро бях писала за Лайтрума и обработка на снимки с едно кликване. Днес, вече вчера, след като се разговорихме с една приятелка на фейса за снимки, фотоапарати и прочее, рязко ми се приснима. Още повече, че напоследък съм извадила 50-ката и упорито отказвам да приема, че не мога да се справя с ръчният фокус, който ми е труден при статични обекти, а при бързо движещи се 6 годишни на ролери, си беше повече от предизвикателство.


Излишно е да казвам, че обожавам да гледам снимки. Нямам абсолютно никакви предпочитания към стил или обработка, важното е като погледна снимка да ми хареса и признавам си, че това най-често е повлияно от цветовете и/или контраста, въпреки, че харесвам и "размити", пастелни кадри. До скоро ме тормозеше факта, че моите снимки (освен, че не са нищо особено като идея), но дори нямат хубави цветове. Докато не попаднах на фотострийма на този фоторгаф - Andrew - CubaGallery. Wow, гледах с часове първият път, като замаяна. Като свършеха снимките започвах от начало да гледам и колкото повече гледах, толкова повече не можех да повярвам, че един нищо и никакъв кадър на камък в море, може да бъде толкова хипнотизиращ.


Знаех, че всеки си обработва снимките (говорим за големите). Но, мисля че едва тогава, за първи път си дадох сметка, че няма никакво значение дали снимките ми са с възможо най-близки до реалното цветове, важното е като ги гледам да си ги харесвам. :) Магически, всичките ми терзания относно обработки се изпариха. Без да се замисля си купих Лайтрум пресет-а на Андрю (в блогът му има линк) Bombay Sapphire, но тъй като нямах никакви снимки в роу формат (понеже стават най-добре с тази обработка), седеше на изчакване...до днес. Може би щеше да е още по-добре, ако не беше и силното слънце по което правих снимки, но не смея да се оплаквам. До преди два дена все още обличах пухенката и съвсем е вероятно другата седмица пак да мина на нея. За това се радвам на малкото слънчеви и топли дни, които ни сполетяха. :)


Пускам преди и след. Преди са абсолютно непипани от роу и всичко което съм направила е едно кликване на пресета Бомбай (ландскейп или портрет, което ми се е сторило по-добре). Едната снимка е леко отрязана, но това не го броя. :)

Бях споменала, че мисля да се самопредизвикам за картички, но като се замисля напоследък всеки ден си е ново предизвикателство за мен. Няма да изпадам в подробности, но с работата в бюрото (където вече съм официално квалифициран дженерал адвайзър фръц, фръц), различните курсове към колежа, които скоро завърших (успешно!), търсенето (не особено интензивно, тъй като съм много капризна) на работа, ежедневието ми е запълнено на максимум. Включете мъж, дете, куче и разни извънкласни занимания, и да си призная, в малкото време което ми остава за хоби, предпочитам да правя това за което имам настроение в момента.


Надявам се, че ви беше интересно. :)

п.с. Ако в следващата публикация четете за градинарство, значи положението излиза извън контрол и най-накрая публикациите в моят блог ще пасват идеално на името му: Нана' с крап. :)




13 коментара:

  1. Този път няма да изневеря на рачешката си природа и ще те попитам "Да те запаля ли като за начало по цветята?", хи-хи. Шегувам се! Ама дали?!? Нана, изключително интересно ми бе да прочета публикацията и се насладих на всяка една от снимките! Сега започвам да разглеждам и снимките на въпросния фотограф. Първата, която излиза ме грабна веднага, така че продължавам!

    ОтговорИзтриване
  2. Чудесна публикация! Браво на фотографа!
    Хареса ми много всичко и особено това -
    ...всеки ден си е ново предизвикателство..!
    Късмет!

    ОтговорИзтриване
  3. Страхотни са снимките ,публикацията и модела!И аз сега съм в дупка с картичките ,градината ми е далече :))))),но рисувам за сметка на това много,така че важно е че правиш нещо което ти харесва !Отивам да разгледам сайта на фотографа!

    ОтговорИзтриване
  4. Нана,защо се спря точно на Bombay Sapphire? Лесно ли се справяш с нея? Ще споделиш ли малко повече за нея? Много ме заинтригува публикацията ти,защото и аз срещам проблем със снимането..Наскоро дори се сдобих със фото палатка;-)
    Снимките са ти станали страхотни!
    А за фотографа към който си дала линк,каквото и да кажа ще е малко;-)

    ОтговорИзтриване
  5. Благодаря ви, момичета!

    Тони, приемам всякакви практични съвети как да отгледам магданоз и копър в саксии (съвсем сериозно). Нещо което се оказа не толкова лесно начинание както си мислех. Мисля, че до тук се изчерпват за сега интересите ми по градинарство. :)))

    Дани, ще ти пиша на мейла за пресета и опита ми с палатките.

    ОтговорИзтриване
  6. Много хубави снимки, Нана. Харесва ми обработката. Аз изобщо не се справих Лайтрума, не че с Фотошопа е по-добре, но посвикнах да работя с него. За снимането, аз с автоматичния фокус имам доста размазани снимки, а с ръчния сигурно ще са всичките така...
    Като заговорихте за палатките за снимане и на мен ще ми е интересно да споделиш опит. От известно време се чудя дали да си купя. Напоследък започнах да снимам през деня без кашона, който си бях пригодила за целта и се чудя дали ще я ползвам палатката?!

    ОтговорИзтриване
  7. Маги, за мен палатката е абсолютно незаслужаваща си. Може, би аз не и свикнах, нито се научих как да си подреждам светлината за не, въпреки хилядите комбинации. Не знам. Факт е, че стои неупотребявана в един шкаф и дори на скоро пак я вадих да и дам пореден шанс, но не би. По скоро се замислям за софт бокс, но пък нямам въобще необходимото пространство в къщи да разпъвам нещо толкова голямо нито пък да го съхранявам. :С

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Нана. И аз не успявам да си наглася светлината и затова кашончето, което си бях пригодила си стои неизползвано. Май ще се въздържа за момента от подобна покупка. :)

      Изтриване
  8. Ех,че хубава публикация..
    Направо изгълтах на един дъх всичко, което си написала за фотографията и обработката на снимките.
    Аз за сега само ще ви се радвам на красивите снимки и прекрасната обработка, която им придава толкова арт вид..
    И на мен много ми хареса мисълта ти,че всеки ден сам по себе си е едно предизвикателство и..когато времето и без друго не стига е добре човек да прави това, към което го влече в момента и което му е на сърце.
    отивам да разгледам снимките на фотографа, за който говориш..

    ОтговорИзтриване
  9. :-))
    Като ми е сиво и реша да наваксам с blogger-a, който все по-често оставям "за друг път" и все се намира нещо да ме усмихне от ухо до ухо :)
    Благодаря ти, Нана :))

    Ще чакам градинарската тема. Не знам защо, но си представям китна градинка, някой в много цветни дрехи и кал по ръцете :))

    Важното е с каквото и да се захванеш, да чувстваш удоволетворение, ако ще и корабостроене да е :))

    ОтговорИзтриване
  10. Нищо не разбирам от фотография... снимам със сапунерка, обаче се възхичавам на всички, които се развиват.
    Ама не това исках да кажа, а че Габо е много пораснал и ми харесват снимките!

    ОтговорИзтриване
  11. Наистина страхотни снимки и каква разлика! Аз още се уча... :)

    ОтговорИзтриване
  12. Този коментар бе премахнат от администратор на блога.

    ОтговорИзтриване